10 de març 2009

LA XERRADA DEL DIA

Wola a toton!
Fa mooolts dies que tinc ganes d’escriure coses sobre la Crisi.
Per això estic preparant no un, si no uns quants escrits que us començaré a penjar en breu. Per preparar-me he anat a xerrades i conferències i cursos. Ara tothom es creu capacitat per parlar i explicar sobre la crisi. (Com jo , vaja).
Aquest matí he nat a una que es deia: “Eines financeres per fer front a la crisis.”
Era un esmorzar empresarial on una gent ens explicava la seva experiència després de treballar intensament tant amb les empreses com amb la banca. O això deien, per que a l’hora de la veritat no ens han explicat res de nou, i si que ens han demanat que ens fem socis de la seva institució i aleshores, aleshores SI, ens faran un súper pla d’empresa i un mega pla de viabilitat que els bancs es barallaran per donar-nos els calerons. (ui! Perdó, he dit pla d’empresa quan ells han dit Bussines plan!). Al costat meu tenia un directiu de la Caixa de Sabadell, que ha rigut força durant tota la xerrada, amb el seu aire de superioritat, sabent que aquestes coses no anaven per ell, al contrari, ell ens veu patir a la resta i ens posa cada cop més dificultats per rebre finançament. Però aquesta és una aventura que explicaré més endavant.
En resum, de tota la xerrada em quedo amb..... nusé si els bocates de formatge o els crusanets (o es diuen croissanets) de xocolata! Ni bancs ni patronals ni ajuntaments. I això ja ve d’antic:

Senten sense entendre i semblen sords.
Se'ls pot aplicar el proverbi:
hi són com si no hi fossin.
Heràclit, filòsof grec (~544 aC-~483 aC)
Free counter and web stats