18 de juny 2008

EL BLOG MATEMÀTIC DEL DIA

Wola a toton!
Fa dies q vaig amb molta feina i no tinc tot el temps que voldria per omplir el blog. De manera que si no podeu llegir els meus escrits almenys us posaré els d'altres a veure que us semblen.
Avui us vull donar a conèixer un nou blog. Sí, sí, tú, jo continuu insistint a tothom que es crein els seu blog i alguns em van fent cas. D'altres no hi ha manera i mira que fins i tot he quedat amb ells per ensenyar-los com es fa tot.....nxt nxt.

Ara us vull presentar el blog d'un bon amic que uneix matemàtica i fotografia, dues de les seves passions. (en té més per això!!). Quan algú veu la vida amb els ulls de les matemàtiques i porta sempre a mà una càmera..... el resultat és fàcil i bonic. Molts cops copsa la realitat d'una manera que nosaltres no la veiem, i ens sorpren. I ens ho explica i ens ho adorna de somnis onírics. La explicació és senzilla. Diu: Un bon dia vaig decidir trencar amb totes les meves obligacions laborals i vaig decidir emprendre un viatge cap a la recerca de la bellesa matemàtica. I jo us pregunto .... on no hi ha matemàtica??

El seu blog es diu :

Jo aporto una foto meva vista amb ulls matemàtics i que he titulat EL.LIPSE IL.LUSIONANT.
Una el·lipse és el lloc geomètric dels punts del pla per als quals és constant la suma de les distàncies a dos punts interiors fixos denominats focus, que regeixen l'excentricitat de l'el·lipse:
L'equació d'una el·lipse centrada en el punt (0,0) és: x2/a2 + y2/b2 = 1, on a és la semidistància de l'eix d'abscisses de l'el·lipse, mentre que b és la semidistància sobre l'eix d'ordenades. L'àrea d'aquesta el·lipse és: pi x a x b .

La figura humana "X", que anomenarem "neboda Maria" d'una edat "x" indeterminada, davant de la el.lipse, que anomenarem "T" de Tortell, fent el càlculs de quanta àrea pi x a x b de "T" podrà encabir en la seva boca de volum inferior al desitjat. La equació final resulta: X x T = I (d'il.lusió). O no.
Free counter and web stats