03 de juny 2008

LA PINTADA DEL DIA

Wola a toton!

Mireu que m'han enviat!!
És tracta d'una pintada feta a favor de la llibertat d'en Franki, però aquesta està a MONTCADA!!
Busqueu-la i la trobareu, és fàcil i és força gran.
Bé, veig que el poble és mou! Potser no tant com s'hauria de moure però alguna cosa es fa. Jo tinc la sensació q no es deixen fer coses a la gent que realment tenen ganes de fer-les. Tinc la sensació ja fa temps que la cosa pública, els organismes públics, ja es diguin ministeris, diputacions o ajuntaments volen regular entre massa i molt a la resta de ciutadans. Tinc la sensació que els ciutadans ens queixem molt poc d'això, que en general ens queixem molt poc, i potser moltes vegades tampoc ho fem perque no sabem com fer-ho. Per que sembla que "l'autoritat" té barra lliure per actuar com vulgui i al ciutadà normal ens és moooolt difícil lluitar contra "el sistema". Ja em direu si té alguna lògica que en Franki estigui empresonat per haver esquinçat una bandera espanyola. O com et pots defensar si un guardia urbano et fa la guitza, o com pots protestar si els mossos fan un ús prepotent de la seva autoritat. Tenen permís per fer-ho? Cada cop em sento més controlat per tots aquests cossos de seguretat, que em miren desde darrera de les seves ulleres de sol (no entenc com se'ls permet treballar amb les ulleres de sol posades!!) com controlant-me, com dient-me ..... "ep! a veure que fas que aquí toi yo!!". Vull dir que enlloc d'estar reconfortat amb la seva presència, quan els veig m'incomoden. Fa un parell d'anys en un viatge a Nova York vaig trobar la ciutat plena de policia, soldats, cossos de seguretat de tota mena i brandant armes a tort i a dret sense cap disimul, però no em vaig sentir en cap moment incomodat ni perseguit, al contrari, em sentia protegit i pel que fós, fins i tot agraïa la seva presència. Ara no em pasa això, justament tot el contrari, son una molèstia continua, una font de tensió continua, vaja, que no em trobo a gust amb ells, fins i tot darrerament en quan els veig ja penso " a veure quina una organitzen ara...." És una sensació.


Llegeixo avui que els agents de seguretat d'un aeroport van impedir a un noi embarcar amb una samarreta de cotó en què apareixia un personatge brandant una pistola. I no es tractava de cap perillós terrorista, sinó d'Optimus Prime, el robot protagonista de Transformers, un còmic i una sèrie de televisió inspirats en una línia de joguines infantils. Tampoc és la primera samarreta considerada inadequada per volar. El 2006, a un activista en defensa dels drets humans se li va impedir embarcar a Nova York per portar una samarreta amb una inscripció en àrab que deia: "No ens faran callar".

Aquí i ara, també m'han ensenyat les samarretes que s'han fet a favor de la llibertat d'en Franki. A sota la podeu veure, i em pregunto, haig de tenir alguna problema per lluir-la? per passejar-me amb ella?? Em pararan?? m'identificaran per això?? Jo crec que no, però només el fet de preguntar-m'ho ja no m'agrada. Per que jo penso que puc portar la samarreta que vulgui a tots els llocs que vulgui sense haver-hi cap problema. Hi esteu d'acord? O no.

8 Comments:

Anonymous Anònim said...

30 anys després i aquí no ha canviat res!
--------------------------


CAP MES DIA A PRESÓ PER UNA BANDERA
FRANKI LLIBERTAT
ET VOLEM A CASA JA
Hola companyes i companys

Com algunes de vosaltres ja sabreu, avui han aparegut diverses informacions periodístiques que anuncien que el passat 29 de maig Brians -2 ha proposat la concessió del Tercer Grau a en Franki. Com a SAT us volem fer arribar les següents consideracions al respecte:
El vespre del dia 1 de juny (diumenge) vem saber aquesta notícia. El dilluns següent l’advocada d’en Franki va anar al jutjat de vigilància penitenciària a demanar una confirmació d’aquesta notícia, dada que encara no li van poder facilitar perquè, van dir, encara no havien rebut cap notificació oficial.
Assumint que la informació sigui verídica i que en Franki accepti la proposta de Tercer Grau, es passes a seguir, a partir d’ara són de pura burocràcia:
Ratificació de la classificació pel Centre a proposta de la Junta de Tractament.
Comunicació al Jutjat de Vigilància Penitenciària.
Comunicació a Fiscalia per presentar, si ho considera oportú, recurs.
El termini de temps pot ballar entre les dues o tres setmanes i la immediatesa més absoluta:
Depèn només de la Consellera Tura les condicions imposades en el Règim Obert a en Franki, condicions que no estan especificades i que en cap cas, com s’apunta en la informació inexacta difosa aquest matí, no passa necessàriament per anar a dormir a cap Centre Penitenciari.
Per part nostra, només ens cal afegir que la desconfiança cap al Departament de Justícia segueix sent absoluta pel tracte rebut, per la forma com va ser detingut i empresonat en Franki i per la negativa a reconèixer el caràcter polític del cas.
No se’ns escapa que el conjunt de la població sí ha entès el caràcter polític d’aquest cas i per això els posicionaments han estat clars a favor de la llibertat immediata i sense condicions d’en Franki. Així, ahir mateix, una nova ciutat, Tortosa, de 35.000 habitants, amb una moció entrada prèvia recollida pública de signatures, s’ha sumat a la exigència de la llibertat immediata i sense condicions.

També us volem comentar que en Franki sempre ha mantingut la seva innocència i ha argumentat que el seu empresonament és un cas de repressió política i criminalització a la participació en moviments socials. Per aquesta raó ell ha optat des de l’inici del seu empresonament a no demanar el Tercer Grau i ha dit reiteradament que no l’acceptaria si implicava una renúncia política . Per aquestes raons estem a l’expectativa de tenir més dades sobre la notícia. A més a més volem recordar que el Tercer Grau implica el manteniment de la condemna i que no acompleix les exigències de llibertat immediata i sense condicions que ens hem marcat col·lectivament com a campanya. Tot i això, la possible sortida amb condicions de la presó del nostre company pot ser una victòria parcial de la campanya que ha obligat als polítics institucionals a passar del mutisme còmplice inicial a haver de maniobrar per netejar la seva imatge davant aquest fet repressiu. Aquesta petita victòria ens haurà d’ajudar a continuar en les lluites contra aquests i altres fets repressius, ensenyant-nos que la mobilització i la coordinació donen resultats.
Salut i fins la victòria

2:01 p. m.  
Anonymous Anònim said...

A la meva ciutat la guardia urbana esta plena de personajillos que es creuen importants pel fet de dur una placa. Fins fa poc eren la guardia pretoriana de l'alcalde. Molts tenim la mateixa sensasació.
YUYUJU.

4:37 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Relax don't do it! Relax don't do it When you want to go to it.
F.G.T.H

1:40 a. m.  
Anonymous Anònim said...

O millor:
Relax don't do it! Relax don't do it When you want to go to it.
F.G.T.CB

8:37 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Us explico que feia a la meva ciutat?
BUSTOS

10:36 a. m.  
Anonymous Anònim said...

que vol dir CB??
lidia

6:27 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Dissabte, 13.40 del migdia. Cruïlla entre una de les més importants avingudes d'una de les principals ciutats catalanes i un carrer per on passen la majoria de les línies de transport urbà. Monumental caos de trànsit que acaba afectant fins i tot una autopista. Què passa? El cotxe dels Mossos matrícula 2801 està abandonat en una cantonada de tal manera que impedeix el gir d'un autobús. I dic "abandonat" perquè ni amb la millor de les voluntats és possible anomenar "aparcament" a deixar un vehicle com va ser deixat aquell. Cinc metres més endavant o deu més avall hi ha espai suficient per aparcar (irregularment, però almenys sense tallar el trànsit al centre d'una ciutat). Lamentablement la patrulla ocupant del vehicle matrícula 2801 tenia un servei tan urgent per al futur de la humanitat que no va adonar-se'n. O això o són curts de vista.

L'autobús comença a fer sonar la botzina. Els cotxes que estan atrapats darrere seu, també. El concert i el mateix espectacle reuneixen en poca estona un centenar de curiosos (i curioses). Uns quants conductors nerviosos (i conductores nervioses) abandonen els seus automòbils i van a increpar el conductor de l'autobús. Ell es defensa dient que ha trucat als responsables del servei preguntant què ha de fer i que li han dit que es quedi quiet on és. Algun dels espectadors truca a la Guàrdia Urbana. Un altre diu que truca als Mossos. Allà no es mou res.


Vint-i-tres minuts més tard, a la llunyania, apareixen dos mossos amb cara de "ui, ui, ui, quin pollastre". Es treuen la gorra, pugen a la patrulla matrícula 2801 i se'n van entre els xiulets primer i els aplaudiments després del públic. Ni una disculpa, ni una explicació, ni un quedar-se almenys a organitzar el caos que ells mateixos han provocat. Res de res. Van pujar a la patrulla matrícula 2801 i van marxar carrer enllà.


Vaig trucar a un amic mosso d'esquadra per explicar-l'hi. Va penjar encara més emprenyat que jo.

IU FORN
AVUI.CAT

10:07 a. m.  
Anonymous Anònim said...

En resposta a lidia.

Et preguntes que vol dir CB, en un dels posts en relació al temade FRANKI. Et contestaré, però hauràs d’aguantar tot un “rollo” . Ho sento, però ho vull explicar.
Tot va començar a un dels sopars dels dimecres que fem uns quants dels que veuen i escriuen en aquest bloc desprès de jugar a fubol sala (alguns). En aquests sopars es parla de lo diví i de lo humà i normalment es fan al Bar Centric (que no és aques CB msteriòs).
Fa unes tres setmanes va sortir el tema de Franki, i les inquietuds artistiques del propietari del bloc en relació amb aquest tema. De broma li vaig comentar si posaria el nom del grup musical Frankie Goes To holliwood, per que per una d’aquelles associacions idiotes de les neurones era lo primer que em sortia quan sentia la paraula, franki (es com quan sento Berlin que em surt la frase de la canço de leonard Cohen “first we take manhattan , then we take berlin”. Una tontèria ja ho se però el meu cervell fa de tant en tant aquestes associacions).
Un parell de dimecres següents va tornar a sortir el tema i a més varem comentar com el propietari del bloc ja havia satisfet el seu interès artístic pel tema.
El meu cervell va tornar a fer aquesta associació tonta va començar a tararejar “Relax don’t do it ...” que era una canço del grup Frankie Goes To Hollywood”. El Dani i el Xavi em va ajudar a culturitzar-me i em van explicar el significat de la canço i em van dir que aquest grup musical sempre signava amb les inicials, així que vaig ficar aquest comentari que només tenia sentit segurament pels que haviem estat en aquests sopars del Centric.
Però vet aquí que una de les altres coses que a vegades em passa, es que les tontèries o les idees que el meu cervell de tant en tant li donar per pensar i que penso que només se’m’han ocorregut a mí despres, veig que se li han ocorregut a més gent i que les han desenvolupat, i que no eren tan originals com en pensava i que molts cervells funcionen de forma tan cutre com el meu .
Des de fa uns mesos tracto d’obligar-me a llegir en anglès per intentar practicar una mica i no perdre pràctica. No se si milloro massa, però al menys vaig evitant oblidar-me de coses que ja sabia. De tant en tant compro el Today, diari setmanal en anglès, a on entre d’altres escriu el Mathew Tree. I sorpresa: el dia desprès de parlar d’aquest tema i tot i que el Mathew no ha estat mai als sopars del Centric em trobo que ell ha fet un article sobre aquest tema i que el seu titol també fa referència al nom del grup musical. Casualitats de la vida; encara estava sota els efectes de l’orujo de dimecres a la nit i dijous de bon matí em trobo que llegint un diari anglès el tema segueix per a on ho haviem deixat. Et passo el link de l’article de Mathew tree a on podras trobar el significat de CB, i perdona aquesta parrafada. Ah i Llibertat per Franki!!!
http://www.matthewtree.cat/index.php?seccio=article&articles_id=205&idioma=


toni+-

3:19 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Free counter and web stats