31 de gener 2007

LA IDENTITAT DEL DIA


Em dic Francesc Xavier Paredes. A casa meva els pares em diuen Javier, a vegades la meva avia em diu nene i els meus nebots em diuen tiet xavi. Alguns bloggers em diuen eltontudeldia, el Joan em diu Walls. Els amics de la infància em diuen Paredes i els de l’equip de futbol capi. La Mayte em diu guapu o preciós, la marta em diu unaabrasadaaaa. Alguns clients em diuen gestor, altres assessor, i altres cabrón o cabronàs. Els clients més macos em diuen xavieret. Els de la teletienda em diuen Queridoamigo. El germà Pedro em deia Savic. La noia de telefònica em diu Javier pero con x? La dependenta del super em diu el següent. Els de la meva classe em deien empollon. Les amigues de la meva avia em diuen el net de la Matea, i els dels meus pares em diuen el fill del Florian. L’Amelia em diu el germà del Joan Carles. El Jonathan em diu Javi, i el porter de casa em diu oye oye oye!. El JeanPierre em diu Monsieur Janvier. El Xavi a l’esplai em deia ei penós, la Montse a colònies em deia espinguet, la Cristina em deia Culet, i el jose luis em diu culé. Els frikis del rol em deien Melkor. El Pere em diu el Xavi de Global. La gent a qui no caic bé em diuen gilipolles. Els de la veu de Montcada em diuen el montcadenc Xavier Paredes. Els metges em diuen Paredes, Xavier . I la policia em diu Paredes, Francisco Javier. Els de l’exercit espanyol em van dir inutil total. Els Amants de lulu em diuen fan, i el barça em diu estimat soci. Hi ha gent que em diuen raro. L’outlook em diu Xavi-e. I moltes moltes vegades m’han dit tontu, guapu, bitxu i chico. Quasi tothom em diu Xavi i a molt poca gent li deixo dir-me Xavier, d’aquella manera, dolça suau i tendra, com un xiuxiueig que com un far en la nit em guia al cau, que em crida i m’hipnotitza.

Si, per casualitats de la vida, un dia em cau la cartera i tu vas darrere meu, em diràs eh tu!. Però jo sé qui sóc.

I tú com em dius?
I com et diuen?

1 Comments:

Anonymous Anònim said...

llegir tot el que has escrit m'ha fet pensar la varietat de noms i soabrenoms que he tingut al llarg i ample de la meva vida, pero crec que mai arrivare a tenir tants noms o mots com tu, malgrat tot, intentare fer un petit resum des de'l principi, una mica despres d'allo de cain i abel......, quan vaig neixer, a leshores no hi havia ecografies, no es podia saber que venia si un nen o una nena, i de nenes ja en tenien 2, pero va ser una alegria (o no) que vingues un nen, porteriorment van venir dos mes, i l'alegria va ser igual. De ben patit era el fill del pastelero, el juanito, i per la senyora marta (una rotelmeyer que em cuidava) juanin, per la senyora isabel era el joanet, despres vaig descubrir que el meu nom ofcial (pels documents, notaris, bancs, policia nacional, etc) era juan antonio (de la data de naixemen no parlare, perque fins que no vaig veure la partida de neixament pensava que havia nascut el 18 de gener, per reivindicar-me vaig voler ser un "genius", pero sempre he estat un dels "ventura", el paco pieles van intentar rebatejar-me amb el sobrenom de "neveres", a la mili vaig ser el "super", sempre he sigut un plom o un "guritu", pero he estat al costat dels amics quan ho han necesitat, ara aixo si, el manolo no em pasa ni una pilota, i si arrivo de mal humor perque els darkys ens han guanyat, mi cielito me dice: "amor mio, pero seguro que tu jugaste bien", en el trabajo soy el "jefe" y per molts clients de vegades el jordi i d'altres el kike, per telefon el kike, pero lo mes important es com vols ser anomenat el dia de la entrega dels oscars, and the winner is: ......... encare no he fet cap peli, aixi dons seguire sent el joan, i pels amics igual. ha estat un plaer rememorar tots aquests moments, sentir a traves del teu nom la presencia de persones que ja no hi son, com les histories dels indios de sierra morena que m'explicava el meu avi i que jo me les creia......!

1:30 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Free counter and web stats