25 de gener 2008

LES OBRES DEL DIA

Una vegada algú va definir la felicitat com l'interval de temps entre que acaben les obres del veí d'abaix i comencen les obres del veí d'adalt.
A Montcada fa temps que esperem la felicitat. Entre les obres de les constructores que ens tallen els carrers cada cop que volen, les obres de la carretera nacional i ara, les obres del Tren d'Altíssima velocitat, anem llestos i ben servits. Avui us parlaré de les obres del tren:
Les obres del trenet d’alta velocitat aquest ja han començat oficialment a Montcada. Ara de moment només estan preparant el lloc on muntaran la tuneladora i començaran a fer el túnel. D’aquí a un any començaran a fer el túnel per sota del poble per soterrar la línia. I clar, pel poble tot son rumors, preguntes, nerviosisme i molta desconfiança. I com és lògic hi ha tot un munt de preguntes que planen en l’ambient: ¿ es faran esquerdes als edificis? ¿hi haurà molt soroll? ¿és possible que hi hagi esvorancs? ¿haurem de patir encara més talls en els passos a nivell, complicant encara més la caòtica circulació en el poble?

Mitjançant “la veu de Montcada” l’ajuntament ens explica el que li convé i el que vol sobre el poble, això no és cap secret, tothom ho sap, i ens explica que l’ADIF ha començat a fer inspeccions a 145 edificis que estan prop de la via del tren (entre ells el meu) i ens posen tota una corrua de dades (que si un 7% d’inspeccions de no sé què, que si un 32% de visites de nosecuantos, o un 70 % de cartes enviades dient “hola que tal i bla bla bla”) O sigui sembla que estan treballant, però jo no he vist a ningú fent inspeccions. (Ah, que em diuen que potser son inspeccions visuals, ah!, clar, aquestes inspeccions son d’una gran complexitat tècnica, no us creieu que son fàcils eh? ja sabeu el que costa saber si uns pits son naturals o operats )
Però la majoria de gent amb qui he parlat continua desconfiant, continua sense informació i continua tenint por. Hi ha algú que no cregui que ens amaguen informació??
Home, sí que és cert que han obert la oficina de l’ADIF, just al costat de casa. Mireu:
Han agafat la torre de la cerveseria (sí, la de la cerveseria on l’ajuntament deixarà fer pisos a una constructora) i allà han posat la seva oficina.
Però ja per acabar de reblar el clau, el més divertit ha estat quan aquest matí he vist com ha aparegut la torre. Us puc confirmar que estant treballant i estant fent les inspeccions, bé, com a mínim la inspecció de la seva oficina. I fins i tot, m’imagino que sabent el que els espera, doncs han començat a prendre mesures...... i els veïns del costat ens quedem amb cara de tontus i pugem l’import de l’assegurança de la llar. No sé a vosaltres, però a mí veure com ells es preparan, no em dona gaire confiança, tots aquests andamis, els reforços del terrat, vaja, mireu mireu:
A veure si la setmana vinent me'n vaig a xerrar amb ells una estona, ja us explicaré. Mentrestant gràcies per fer-me obrir els ulls.
Valtros que hi faríeu???

3 Comments:

Anonymous Anònim said...

jo no em fiaria ni un pel, maco! a casa sempre tindras un llit

Montse

12:00 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Jo faria que anéssin a casa teva, els obligaria a signar un paper conforme tot està correcte i no tens esquerdes ni res i que si la casa s'enfonsa serà culpa seva i te n'hauran de pagar una de nova amb piscina i jardi... jeje! Jo estic més o menys amb la mateixa situació que tu i suposo que el primer pas que farem serà anar a l'oficina aquesta de la cerve a veure què... Laura B

1:02 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Xavi , jo estic en la mateixa situació. Els tinc per corbata. Ahir vam fer reunions de veïns (que pesades que són les reunions de veïns!! d'això hauries de un post!! jo t'ajudo si vols! esee!!)
i vam acordar fer fotos de tot el pis i el dia que vingui el tio de l'adif passejar-lo per l'edifici i que s'emporti un document amb les fotos i firmat per ell.
I si diu que no... el disfressarem de "papa noel" i trucarem al"escamot"! jeje :-)
llum!
jordi A.

8:56 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Free counter and web stats