09 de novembre 2006

EL LLIBRE DEL DIA



Buscar llibres, entrar en qualsevol llibreria i submergir-me en mil i una históries de mons de fantasia, fullejar en el pensament de mil ments, llegir bocins de vides emocionants, incomplertes, destrosades, efimeres o eternes, navegar de llibre en llibre fins trobar el que realment creus que estaves buscant per devorar-lo àvidament, és un costum , un vici, que tinc. Moltes vegades no els puc llegir, els llibres se m'acumulen i el temps no dóna per tant, i per això puc tenir dos o tres començats a la vegada, i pendents d'acabar-los. L'altre tarda vaig entrar en una llibreria del casc antic de BCN i vaig fullejar un llibre que em va semblar que valia molt la pena: "El legado de Luna", escrit per Julia Butterfly Hill. No us el puc explicar tot perquè tot just l'acabo de començar, però el tema enganxa de seguida, i et fa venir ganes renovades de lluitar per un ideal: Qué estaries disposat tú a fer per protegir els teus essers estimats o la teva llar que tant t'ha costat aconseguir??
El llibre t'explica com una dona jove, na Julia Butterfly Hill va lluitar durant dos anys pujada a una secuoia gegant d'un bosc de Califòrnia, batejada Luna per ella, amb l'objectiu de salvar-la d'una companyia que talava sense mesura els boscos de la zona. "Ningú té dret a robar el futur aconseguint beneficis en el present. S'ha de saber quant és té prou" afirma. Julia Butterfly Hill encara insisteix avui, desde la Fundació Circle of Life, en que una sola persona pot canviar les coses, malgrat que per fer-ho hagui de viure en un arbre.
Espero llegir la història de la Julia i que la seva història em traspassi forces renovades. Us el recomano.
xavi

PD: segur que el podeu trobar a casa dels bons amics de lletramon:
http://www.lletra-mon.com/
Free counter and web stats