15 de febrer 2006

L'ENTREVISTA DEL DIA 15/02/06

Jordi Évole
LLOC DE NAIXEMENT I EDAT: CORNELLÀ (BAIX LLOBREGAT), 31 ANYS
PROFESSIÓ: GUIONISTA
ÚLTIMS TREBALLS: 'UNA ALTRA COSA', 'SET DE NIT'
--¿Com neix la relació amb Andreu Buenafuente? --Li vaig enviar un currículum la segona temporada de La cosa nostra, i em va fitxar, en principi, com a guionista
.--¿Van connectar?--En el terreny professional, l'Andreu és molt exigent i autocrític, no li agrada repetir coses, sinó inventar. En el terreny personal, crec que, sent el personatge més popular de Catalunya, juntament amb Jordi Pujol, ha sabut desenvolupar una vida normal, sense deixar que l'afectin les circumstàncies externes.
--¿Quin paper juga el Follonero?--És la consciència crítica del teleespectador, diu en veu alta el que aquest no li diria a Buenafuente. Un personatge políticament incorrecte, perquè el presentador no s'adormi als llorers. El que pretenc és un personatge que desmitifiqui el món de la tele, pròxim al teleespectador.
--I el teleespectador se'l creu.--Sí, això és el millor. A mi em fa il.lusió que es creguin que sóc un pesat del públic, tot i que, al veure'm tants cops, ja sospiten que sóc de l'equip; és més, sóc el subdirector del programa.
--Però vostè és un actor...--Potser, en tot cas, actor principiant. El cert és que no tothom té l'oportunitat de poder-li dir les coses a la cara al seu cap.
--¿I com s'ho pren el seu cap?--¡Bé, home! Tingui en compte que ell no sap en quin moment intervindré, només que ho faré. A vegades, a l'acabar el programa, em mira com dient: "Avui t'has passat". Però hi ha bon rotllo, m'ajuden un grup de guionistes del programa. Jo deixo per al final l'esquema del que diré, quan acabo el guió.
--¿Ha sigut idea seva?--No, el personatge del Follonero se'l va inventar José Corbacho, però, com que ell ja era popular, no colava. Per a mi Corbacho és el mestre del follonerisme. Pocs programes, per cert, es permeten el luxe de tenir un Follonero entre el públic.
--Ara hi ha més competència...--Això és bo. Noche Hache és compatible amb nosaltres i, sobre l'imminent xou d'Arús els dijous, contribuirà a augmentar l'oferta televisiva. A més, Arús és amic de la casa: Buenafuente va formar part del seu planter d'actors.
--¿Li agradaria tenir més temps en el programa?--No tinc tant afany de protagonisme, hi aparec el just. A més, no hi ha tant per criticar cada dia.
---¿Què havia fet abans de ser el Follonero de Buenafuente?--Vaig treballar als informatius de Tele 5 i de la cadena SER. I abans, havia sigut ¡discjòquei en càmpings!
--¿Havia assistit alguna vegada com a públic a algun programa?--Sí, a un de Josep Cuní, i vaig preguntar alguna cosa sobre iogurts caducats.

www.elperiodico.com
Free counter and web stats