23 de desembre 2006

LA FELICITACIÓ DEL DIA


Us desitjo un bon nadal a tothom.

Però que nassos és el nadal ? unes vacances curtes, una epoca de pau, amor i esperança ? El naixement d'una figura mitica, l'antiga celebracio romana de les saturnals ? El augment de la llum solar, una barreja de creençes paganes ?

Sabieu que el nadal ha canviat de dates més d'un cop (gener, abril, maig), Fins el segle IV hi van haver diverses opinions i per tenir la festa amb pau amb tradicions europees, que segons els cristians eren paganes, van adaptar el natalici de Jesus al solstici d'hivern, "sol inmobil" és el significat, que és quan el sol torna a guanyar mes temps per brillar al firmament. Aquesta tradició estesa al llarg de les cultures de l'antic Egipte a l'India mil·lenaria, per romans i grecs, sempre representada amb la mitologia de cada lloc. Les tradicions, les creences i els deus han anat canviant en les diferents epoques i cultures. I ara, en ple segle XXI hem canviat, els canvis de vegades positius i de vegades negatius, fan que els que hem coneguts altres formes de cel.lebrar el nadal, ara, quan arriva no el veiem euforics, sino mes bé com una carrega feixuga de la que ens volem desempallegar. Com unes festes de consumisme exagerat en les que gastem diners a dojo i ens tornem boixos per conseguir coses que hem desitjat la resta del any.

Tenim l'oportunitat de ser amorossos amb la resta de la gent, de ser mes familiars de retrobarse amb els ausents, de recordar els que falten, .... com si durant tot el any no ho haguessim de fer... Bé companys, segurament en aquests dies de festa ens veurem, o no, pero en tot cas, us estimaré com sempre, us desitjaré el millor com sempre i encara que cadascú de nosaltres emprengui una dresera diferent en aquest viatge per la vida sempre estareu en el meu cor, perque el bons sentiments, les bones accions, el bons desitjos s'han de tenir i fer sempre perque nadal és cada dia.

BON NADAL A TOTHOM

JULI

3 Comments:

Anonymous Anònim said...

Benvolgut Pirata:

Com a "filibustero", el més normal es que se te'n fotes el Nadal i festes
assimilades, per tant no se a que bé aquesta felicitació. Ara bé si algu em
felicita, que com a mínim no sigui amb les frases tópiques de :
"us estimare com sempre, us desitjare el millor com sempre"

Tio!! si m´estimés com sempre, es com sempre, ho sigui gens!!!, ho sigui
.........em donaran pel sac com sempre!!,
el que cal es que m'estimin de forma diferent com fins el dia d'avui, que
d'altra manera no cal tanta rehostia amb el revestiment religios a la festa
pagana per excel.lencia.
Jo m'acull a les paraules del gran filosolòf Enric Piera, conegut per la
seva fama mundial, i que ens diu:

Vull que m'estimin,
Però exigeixo que sigui
amb efectes retroactius!!!!

XAVIER COSTA

7:16 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Benvolgut XAvier:

Com a pirata, el mes normal es que hi vagi a la meva bola, es a dir me'n fotu d'allo que em rota i com en roti.
Com a pirata puc desijar, estimar o el que sigui perque soc com soc i ningu pot dirme com tinc de ser, que per aixo soc pirata.

Com a pirata quan estimo no exigeixo res, tan sols estimo i si algu m'estima millor, pero no reclamo que m'estimin a canvi, seria patetic i denotaria un interes malevol. Jo t'estimo si tu m'estimes, com un nen petit...

Ahhh... E. Piera i la frase es curiosa i divertida... Pero no pasa d'aixo.

Prefereixo altres tipos d'aforismes per exemple:

Es imposible viure la propia mort amb objetivitat i alhore cantar una canço.
W. Allen

Apa siau.

Juli

2:31 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Benvolgut XAvier:

Quan cuestiones que t'estimo com sempre es a dir gens vas molt equivocat. Ens coneixem molt poc, pero quan hem estat compartin taula o festa sempre, crec, em xerrat, criticat, etc... Per tant no ets indiferent per a mi, el fet de que faci cas dels teus comentaris aixi ho demostra, si mes no.
Clar, que si aixo no es prou potser et tindre que tirar els "tejos" o arranvarte quan seiem junts, o picar l'ullet disimuladament amb un somriure de complicitat..

Siau

Juli

2:57 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Free counter and web stats